Skip to main content

Posts

Showing posts from February, 2014

Tegangkan kulit wajah dan kecutkan jerawat dengan Masker Vitamin C dan ESP Shaklee

Kaum perempuan dan kecantikan tidak dapat dipisahkan.  Tidak hairanlah demi kecantikan mereka sanggup menghabiskan ratusan malah ribuan ringgit semata-mata untuk kelihatan cantik.  Ada yang sanggup berhabis hanya untuk mendapatkan suntikan Botox, Vitamin C dan sebagainya.  Tetapi adakah selamat kelihatan cantik dengan cara begitu?  Bukan hanya memakan belanja yang besar tetapi juga side effect yang kemungkinan perlu ditanggung.  Fikir-fikirkan…
Jika anda mempunyai masalah kulit dan sedang tercari-cari produk kecantikan yang sesuai, jangan risau kami ada penyelesaiannya.  Caranya hanya dengan menggunakan Masker Vitamin C dan ESP Shaklee. Sangat senang dan boleh dibuat pada bila-bila masa anda free.  Dengan menggunakan Vitamin C Shaklee anda dapat mengembalikan ketegangan kulit wajah malah mengecutkan jerawat.  Vitamin C Shaklee ni special dan berbeza berbanding jenama lain di pasaran.  Vitamin C Shaklee dihasilkan menggunakan teknologi Sustained Release (pelepasan Vitamin C secara sedik…

Vitamin/Supplement Yang Diperlukan Semasa Mengandung

Ramai bakal ibu muda yang masih tertanya-tanya apakah vitamin yang diperlukan semasa mengandung. Ada juga yang menanyakan saya perlukah mengambil vitamin/supplement semasa mengandung.  

Jika anda ajukan soalan ini kepada saya, jawapan saya adalah kita perlu mengambil vitamin/supplement semasa mengandung. Ini kerana vitamin/supplement berperanan menyeimbangkan nutrisi di dalam badan kita. Semasa mengandung kebanyakan ibu-ibu akan mengalami alahan.  Selera makan akan berkurangan malah sesetengahnya akan makan apa yang sedap di tekak mereka sahaja tanpa mengira sama ada makanan tersebut berkhasiat atau tidak.  Di sinilah peranan vitamin iaitu sebagai pemakanan tambahan.
Oleh itu, sebaiknya kita mengambil vitamin/supplement sepanjang proses kehamilan untuk top-up mana-mana bahagian nutrisi yang tidak cukup.
Berikut adalah cadangan vitamin/supplement yang penting sepanjang proses kehamilan:

Vita-Lea Iron FormulaB-Complex ( Lengkap dengan 8 kumpulan Vitamin B termasuk Asid Folik )Vitamin COstem…

Perlukah Ibu Hamil Minum Susu

"Sayang dah minum susu ke hari ni?"

"Kenapa belum minum susu, kesian baby nanti..."


Biasanya itulah dialog yang sering kita dengar apabila seorang ibu atau bakal ibu terlupa untuk minum susu semasa hamil. Sebagaimana yang kita sedia maklum, susu amat penting sebagai sumber kalsium kepada kita. Tetapi, adakah meminum susu adalah sesuatu yang wajib dilakukan semasa hamil. Tambahan pula, tidak semua ibu hamil boleh menghidu bau susu malah minum susu semasa hamil disebabkan alahan dan sebagainya.
Menurut Dr Zubaidi Hj Ahmad, bukanlah menjadi satu kewajipan untuk perempuan hamil meminum susu sepanjang proses kehamilan.  Ini kerana, kebanyakan ibu hamil telah mengambil pelbagai vitamin seperti Omega 3, Kalsium dan Multivitamin serta pemakanan yang seimbang.
Namun begitu, terdapat sesetengah ibu hamil yang mengambil pil kalsium akan menyebabkan mereka sembelit.  Oleh itu, mereka disarankan meminum susu sama ada susu tepung atau susu segar. Tetapi sebaiknya ibu hamil meminum s…

Merawat Kecederaan Buku Lali (Ankle Sprain)

Oh, my ankle!!! Malang tidak berbau…  semasa turun tangga untuk ke tapak perhimpunan Lia terbang tiga anak tangga jatuh terpele’ot gitu.Auchh, sakit sangat.Bila bangun rasa kaki sebelah kiri lemah sangat mcm lembik je.Ya Allah, apa dah jadi… Huhu, takde sesiapa pula yang ada kat situ nak minta bantuan.Rehat jap, try jalan boleh la jalan slow sambil terhenjut-henjut.Nasib baiklah kelas takde awal-awal pagi tu. Rakan-rakan guru suggest suh urut takut masuk angin katanya.Call En. Suami, beliau suh tuam dengan ais dan tak bagi kebenaran untuk diurut (Katanya dah bincang dengan fisioterapi sains sukan).Walaupun, berjalan terhenjut-henjut Lia tetap juga masuk kelas mengajar seperti biasa menunaikan tanggungjawab.Redha aje la. Mungkin ini, kifarah daripada Allah kepada ku.Sempat lagi masuk LDP i-Think petang tu.Hihihi…

Otw balik pada petang tu terus singgah klinik untuk dapatkan rawatan.  Doktor Nani pakaikan bandage kat kaki sebab kaki dah mula membengkak.  Mau tak bengkak, dah jatuh masih j…

Kesan Buruk Akibat Menjadi Ahli Shaklee Di Kumpulan Yang Salah

Alhamdulillah, saya telah mendaftar untuk menjadi ahli Shaklee di bawah kumpulan yang betul.  Anda pula bagaimana?  Sekiranya berminat untuk menjadi ahli Shaklee, terdapat beberapa perkara yang perlu diambil kira. Mesti anda tertanya-tanya kenapa kan.  Susah sangat ke nak jadi ahli Shaklee ni? Hihi... jangan risau mudah aje.  Cuma anda perlu mengambil kira beberapa perkara supaya anda tidak mendaftar di bawah kumpulan yang salah. Mengapa dikatakan kumpulan yang salah?  Haa, berikut disenaraikan kesan buruk akibat menjadi ahli Shaklee di kumpulan yang salah.
Tidak Diberi Bimbingan
Alangkah ruginya sekiranya anda benar-benar serius ingin mengambil peluang berbisnes Shaklee tetapi anda tidak diberikan bimbingan cara-cara memulakan perniagaan Shaklee kan.  Anda termanggu-manggu sendirian memikirkan apa yang perlu dilakukan, bagaimana nak mula, apa suplemen yang sesuai dan sebagainya.  Biasanya hal ini berlaku sekiranya anda terus ke mana-mana cawangan Shaklee dan ditawarkan oleh 'penung…