Skip to main content

Shaklee Collagen Powder Mengagumkan dan Terbukti Berkesan

Assalamualaikum n selamat bercuti.. Cuti sekolah ni korang semua jalan-jalan ke mana ye.. :-) Alhamdulillah akhirnya Lia baru berkesempatan bercuti dan merehatkan segala-galanya.. Tolak tepi semua urusan kerja.. Semalam dapat tahu result tukar, tahniah kepada kawan-kawan yg dapat bertukar..

Okay guys, dah lama sbnrnya Lia nak share dengan korang keberkesanan SCP ni. Tapi, mak aih kesibukan yg melanda terpaksalah menyepi kejap. Lagi pula kami anak beranak demam teruk 2 minggu lepas. Suspeck denggi. Dugaan...

Back to the topic, hihi. Ni pengalaman Lia sendiri la. Lia makan takde la disiplin everyday. Sibuk, penat sumtime x ingat nak makan. Tapi, yang mabelesnya x sampi pun sekotak Lia makan, dalam 15 sachet kot.. Haa, kau.. X smpi sekotak, bukan makan tiap-tiap hari tapi dah rasa kesannya.. Best sangat... :-)

Nape Lia kate best? Ekceli Lia pun tak perasan perubahan yang berlaku pada diri sendiri ni. Teruk kan.. Ha3 maklum la hujung2 tahun banyak sangat kerja kat sekolah tu. Lagi la kalo duk kat SK K tu..

Perumpamannya beginilah.  Yang I punye tak boleh tunjuk. Hihihi
He3 tiba-tiba Lia rasa SCP ni sgt mengagumkan apabila ada suatu hari tu, En. Suami puji cakap 'montot' I makin lembut dan cerah. Ha3 nak gelak pun ada. Betol ke mamat ni. Ada ke kesan kat situ. Macam pelik je.  Ingatkn muka makin berseri. Cik puan 'montot' yang dapat pujian. :-D Bila en. Suami puji sungguh2 senyap-senyap I cek la time mandi , a'a la memang betol. Sukanya hati ni.. walaupun kesannya org x blh nampak, tp I suka sbb En. Somi suka.. Tu yg penting sbg isteri.. (Hihihi, malu).  Memang terbukti berkesan SCP ni.

Lia memang ada masalah kat perut dan 'montot' jadi gelap bila pas bersalin. Strech mark I x hado, tp area perut n 'montot' jd gelap. So, suka sgt la bila da kembali normal kan. 

Sekarang dah msk 2 kotak Lia makan, en. Suami pun bagi galakan 'kalo mcm ni mama mkn la selalu'. Apa lagi, I amik la peluang 'abang blh la hadiahkn selalu'. Kih3 I sangat suka.. Lagipun bukan susah shake je esp + horlicks + collagen then minum. Semalam adk I pula puji cakap ada nampak perubahan muka Lia before makan collagen. En. Somi puji lagi minggu lps ckp 'miss v' makin 'menawan'. Sogan den nak sebut tp realitinya begitu dan nak share dengan korang :-! Alhamdulillah. Berbaloi2.. X rugi mencuba.  Apa yang penting en. Somi kite suka.. Hati pun gumbira..

Macam best je.. Macam best je kan Shaklee Collagen Powder ni.. Apa lagi kawan-kawanku jom la cuba.. 

Hubungi Lia utk dapatkan harga istimewa.. Saya Shaklee Independent Distributor anda.. 

Hubungi Lia 019-2150710 n jgn lupa like page fb Liavendor Vitamin Shoppe. :-)

Comments

Popular posts from this blog

Eczema Oh Eczema... Apakah Penawarnya..

Eczema oh eczema…. Pasti semua orang dah tahu ape itu eczema kan… Sejenis penyakit kulit yang seringkali menyerang bayi atau kanak-kanak.
Eczema juga dikenali dengan Atopic Dermatitis atau Atopic Eczema.  Eczema akan menyebabkan kulit menjadi gatal, kemerah-merahan, merekah, kering , berair atau bernanah bergantung kepada keadaan pesakit.
Sebelum ini, Lia hanya dengar dan lihat mengenai penyakit eczema.  Kali ni, Lia sendiri rasai sendiri betapa sukarnya apabila anak dijangkiti penyakit kulit kronik ini.  Alhamdulillah, keadaan Nawfal dah semakin baik dan Lia terpanggil untuk berkongsi serba-sedikit ilmu yang diperolehi sepanjang mengendalikan anak yang dijangkiti Eczema.
Semenjak lahir sehingga berumur 7 bulan Nawfal tidak pernah mengalami masalah kulit.  Kulitnya halus dan cantik seperti bayi-bayi lain.  Masuk 8 bulan kulit Nawfal mula bermasalah.  Pantang digigit nyamuk kulitnya bukan hanya kemerah-merahan tetapi melarat sehingga timbul biji-biji air yang berbisa.  Huhu…  Jumpa doc bi…

Merawat Kecederaan Buku Lali (Ankle Sprain)

Oh, my ankle!!! Malang tidak berbau…  semasa turun tangga untuk ke tapak perhimpunan Lia terbang tiga anak tangga jatuh terpele’ot gitu.Auchh, sakit sangat.Bila bangun rasa kaki sebelah kiri lemah sangat mcm lembik je.Ya Allah, apa dah jadi… Huhu, takde sesiapa pula yang ada kat situ nak minta bantuan.Rehat jap, try jalan boleh la jalan slow sambil terhenjut-henjut.Nasib baiklah kelas takde awal-awal pagi tu. Rakan-rakan guru suggest suh urut takut masuk angin katanya.Call En. Suami, beliau suh tuam dengan ais dan tak bagi kebenaran untuk diurut (Katanya dah bincang dengan fisioterapi sains sukan).Walaupun, berjalan terhenjut-henjut Lia tetap juga masuk kelas mengajar seperti biasa menunaikan tanggungjawab.Redha aje la. Mungkin ini, kifarah daripada Allah kepada ku.Sempat lagi masuk LDP i-Think petang tu.Hihihi…

Otw balik pada petang tu terus singgah klinik untuk dapatkan rawatan.  Doktor Nani pakaikan bandage kat kaki sebab kaki dah mula membengkak.  Mau tak bengkak, dah jatuh masih j…

Resipi Sup Ketam Yang Menaikkan Selera Orang Sakit

Resipi Sup Ketam ni suami Lia yang ajarkan.  Tak pasti pula mana dia dapat, tapi memang sedap dan terangkat.  Resipi ni sebenarnya dia gunakan untuk masak Sup Ikan Haruan sewaktu Lia berpantang anak kedua dulu. Memandangkan minggu lepas suami demam denggi, Lia pula masakkan sup ketam untuk dia. ;)  Masak guna resipi ni baru suami ada selera nak makan sup ketam.

Memasak ikan darat, ketam atau makanan laut yang hanyir ni kita perlu tahu cara mencucinya supaya tidak berbau hanyir bila dah dimasak.  Jika tidak, makanan yang dimasak akan masih berbau hanyir dan tidak dapat dimakan.

Setiap orang mesti ada cara yang tersendiri untuk menghilangkan bau hanyir. Biasanya, kalau mencuci ikan atau ayam Lia gunakan limau kasturi.  Memang hilang bau hanyir tu.  Tapi untuk cuci ketam atau ikan darat Lia lebih suka menggunakan air asam jawa.  Baru suami boleh makan dan hilang bau hanyir katanya.  So, cuci betul-betul dan make sure takde bau baru masak ye.  Nanti ada yang tak nak makan sayang pula nak bu…