Skip to main content

Kebaikan VIVIX Yang Perlu Diketahui

KETAHUI 10 KEBAIKAN VIVIX

1) Menggalak penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan
2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius
3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung
4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis
5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf
6) Mengurangkan insiden bg penyakit nyanyuk
7) Membantu dlm proses penurunan berat badan
8) Menyokong kesihatan mata
9) Meningkatkan kesihatan imum badan
10) Menggalakkan kesihatan keseluruhan

Keberkesanan Vivix telah terbukti dalam mengubati penyakit-penyakit kronik seperti;
• Diabetes
• Kolestrol tinggi
• Penyakit Kardiovaskular (Jantung)
• Tekanan Darah Tinggi
• Alzheimer atau nyanyuk
• Arthritis, Osteoporosis, Masalah sendi dan tulang
• Gout
• Letih
• Metabolisme badan RENDAH (antara sebab sukar turun berat badan)
• Masalah kulit dan bintik penuaan (kedut)
• Kanser dan tumor
• Katarak dan masalah mata
• Masalah saraf
• Lemah imun tahan daya badan - lambat sembuh

Ingin mencuba dan rasai kesannya, hubungi nombor yang tertera di bawah.

SMS/Whatsapp : 019-2150710 / 019-2281918
Like page fb : Liavendor Vitamin Shoppe

Comments

Popular posts from this blog

Eczema Oh Eczema... Apakah Penawarnya..

Eczema oh eczema…. Pasti semua orang dah tahu ape itu eczema kan… Sejenis penyakit kulit yang seringkali menyerang bayi atau kanak-kanak.
Eczema juga dikenali dengan Atopic Dermatitis atau Atopic Eczema.  Eczema akan menyebabkan kulit menjadi gatal, kemerah-merahan, merekah, kering , berair atau bernanah bergantung kepada keadaan pesakit.
Sebelum ini, Lia hanya dengar dan lihat mengenai penyakit eczema.  Kali ni, Lia sendiri rasai sendiri betapa sukarnya apabila anak dijangkiti penyakit kulit kronik ini.  Alhamdulillah, keadaan Nawfal dah semakin baik dan Lia terpanggil untuk berkongsi serba-sedikit ilmu yang diperolehi sepanjang mengendalikan anak yang dijangkiti Eczema.
Semenjak lahir sehingga berumur 7 bulan Nawfal tidak pernah mengalami masalah kulit.  Kulitnya halus dan cantik seperti bayi-bayi lain.  Masuk 8 bulan kulit Nawfal mula bermasalah.  Pantang digigit nyamuk kulitnya bukan hanya kemerah-merahan tetapi melarat sehingga timbul biji-biji air yang berbisa.  Huhu…  Jumpa doc bi…

Merawat Kecederaan Buku Lali (Ankle Sprain)

Oh, my ankle!!! Malang tidak berbau…  semasa turun tangga untuk ke tapak perhimpunan Lia terbang tiga anak tangga jatuh terpele’ot gitu.Auchh, sakit sangat.Bila bangun rasa kaki sebelah kiri lemah sangat mcm lembik je.Ya Allah, apa dah jadi… Huhu, takde sesiapa pula yang ada kat situ nak minta bantuan.Rehat jap, try jalan boleh la jalan slow sambil terhenjut-henjut.Nasib baiklah kelas takde awal-awal pagi tu. Rakan-rakan guru suggest suh urut takut masuk angin katanya.Call En. Suami, beliau suh tuam dengan ais dan tak bagi kebenaran untuk diurut (Katanya dah bincang dengan fisioterapi sains sukan).Walaupun, berjalan terhenjut-henjut Lia tetap juga masuk kelas mengajar seperti biasa menunaikan tanggungjawab.Redha aje la. Mungkin ini, kifarah daripada Allah kepada ku.Sempat lagi masuk LDP i-Think petang tu.Hihihi…

Otw balik pada petang tu terus singgah klinik untuk dapatkan rawatan.  Doktor Nani pakaikan bandage kat kaki sebab kaki dah mula membengkak.  Mau tak bengkak, dah jatuh masih j…

Resipi Sup Ketam Yang Menaikkan Selera Orang Sakit

Resipi Sup Ketam ni suami Lia yang ajarkan.  Tak pasti pula mana dia dapat, tapi memang sedap dan terangkat.  Resipi ni sebenarnya dia gunakan untuk masak Sup Ikan Haruan sewaktu Lia berpantang anak kedua dulu. Memandangkan minggu lepas suami demam denggi, Lia pula masakkan sup ketam untuk dia. ;)  Masak guna resipi ni baru suami ada selera nak makan sup ketam.

Memasak ikan darat, ketam atau makanan laut yang hanyir ni kita perlu tahu cara mencucinya supaya tidak berbau hanyir bila dah dimasak.  Jika tidak, makanan yang dimasak akan masih berbau hanyir dan tidak dapat dimakan.

Setiap orang mesti ada cara yang tersendiri untuk menghilangkan bau hanyir. Biasanya, kalau mencuci ikan atau ayam Lia gunakan limau kasturi.  Memang hilang bau hanyir tu.  Tapi untuk cuci ketam atau ikan darat Lia lebih suka menggunakan air asam jawa.  Baru suami boleh makan dan hilang bau hanyir katanya.  So, cuci betul-betul dan make sure takde bau baru masak ye.  Nanti ada yang tak nak makan sayang pula nak bu…