Skip to main content

Jangan Panik Bila Stok Susu Tak Cukup

Alhamdulillah... Lia tumpang gembira apabila dengar kawan-kawan yang dah lama berusaha nak tambah anak tercapai.  Ada yang bakal dapat anak kembar sepasang lagi. Lia pula yang rasa teruja. :-)

Biasalah bila borak-borak pasal baby timbul bab menyusu baby. Masing-masing yang dah bergelar ibu dan berjaya menyusukan baby berkongsi pengalaman mereka cara untuk maintain penghasilan susu. Lia masa tu dengar dan angguk je sebab masing-masing excited nak bercerita... ;b

Lagi sebulan Nawfal akan mencecah umur 2 tahun.  Alhamdulillah sehingga hari ini dia masih menyusu badan.  Pelbagai rintangan dan dugaan perlu dilalui untuk mencapai hasrat menyusukan Nawfal selama 2 tahun.  Paling tak dilupa semasa Nawfal sembilan bulan, Lia demam teruk.  Doc cakap demam virus tapi gejalanya seakan demam denggi.  Satu badan sakit sendi, sakit kepala, keluar bintik merah dan dehidrasi.  Setiap hari perlu repeat blood test. Huhu...

Selama lebih kurang sembilan hari Lia terpaksa stop mengepam untuk buat stok.  Sangat tidak berdaya dan suami pun tak galakkan sebab Lia makan ubat. Sayang kan... bila penuh sangat baru pam. Masa tu panik juga stok susu tak cukup. Anak lelaki yang sorang ni kuat menyusu.



Nasib baik waktu tu stok susu memang banyak.  Alhamdulillah :-) Pada waktu tu, Lia bersyukur sangat.  Hasrat yang tak tercapai semasa anak sulung insya allah dapat dicapai. Pilihan untuk menggunakan suplemen Shaklee bermula sewaktu berpantang dan seterusnya untuk perbanyak serta pekatkan susu memang berbaloi dan sangat berkesan untuk Lia.  ;-)

Sekiranya ada yang terasa sedang panik atau akan panik atau tak nak panik stok susu tak cukup bolehlah mencuba Milk Booster Set Shaklee secara konsisten.  Konsisten tu perlu tau... 


Jom tonton video nih.. pasti korang teruja... video yang boleh buat anda tersenyum lebar.. :) dan mungkin berkata "Inilah yang aku cari selama nih..." Kihkihkih....



Ibu Yg PANIK Nak Tambah Susu Badan; Hingga Sanggup.... from iReach HD on Vimeo.

Apa nak tunggu lagi.. Try slaluh!

Hubungi Lia untuk mendapat konsultasi percuma.

Whatsapp/Call/SMS : 019-2150710
ID : 921246
Facebook : Aliah Mohamad Nor
Fb Page : Liavendor Vitamin Shoppe 


Inginkan harga menarik? Jom sertai kami sebagai ahli Shaklee. Memang berbaloi..

Comments

Popular posts from this blog

Eczema Oh Eczema... Apakah Penawarnya..

Eczema oh eczema…. Pasti semua orang dah tahu ape itu eczema kan… Sejenis penyakit kulit yang seringkali menyerang bayi atau kanak-kanak.
Eczema juga dikenali dengan Atopic Dermatitis atau Atopic Eczema.  Eczema akan menyebabkan kulit menjadi gatal, kemerah-merahan, merekah, kering , berair atau bernanah bergantung kepada keadaan pesakit.
Sebelum ini, Lia hanya dengar dan lihat mengenai penyakit eczema.  Kali ni, Lia sendiri rasai sendiri betapa sukarnya apabila anak dijangkiti penyakit kulit kronik ini.  Alhamdulillah, keadaan Nawfal dah semakin baik dan Lia terpanggil untuk berkongsi serba-sedikit ilmu yang diperolehi sepanjang mengendalikan anak yang dijangkiti Eczema.
Semenjak lahir sehingga berumur 7 bulan Nawfal tidak pernah mengalami masalah kulit.  Kulitnya halus dan cantik seperti bayi-bayi lain.  Masuk 8 bulan kulit Nawfal mula bermasalah.  Pantang digigit nyamuk kulitnya bukan hanya kemerah-merahan tetapi melarat sehingga timbul biji-biji air yang berbisa.  Huhu…  Jumpa doc bi…

Merawat Kecederaan Buku Lali (Ankle Sprain)

Oh, my ankle!!! Malang tidak berbau…  semasa turun tangga untuk ke tapak perhimpunan Lia terbang tiga anak tangga jatuh terpele’ot gitu.Auchh, sakit sangat.Bila bangun rasa kaki sebelah kiri lemah sangat mcm lembik je.Ya Allah, apa dah jadi… Huhu, takde sesiapa pula yang ada kat situ nak minta bantuan.Rehat jap, try jalan boleh la jalan slow sambil terhenjut-henjut.Nasib baiklah kelas takde awal-awal pagi tu. Rakan-rakan guru suggest suh urut takut masuk angin katanya.Call En. Suami, beliau suh tuam dengan ais dan tak bagi kebenaran untuk diurut (Katanya dah bincang dengan fisioterapi sains sukan).Walaupun, berjalan terhenjut-henjut Lia tetap juga masuk kelas mengajar seperti biasa menunaikan tanggungjawab.Redha aje la. Mungkin ini, kifarah daripada Allah kepada ku.Sempat lagi masuk LDP i-Think petang tu.Hihihi…

Otw balik pada petang tu terus singgah klinik untuk dapatkan rawatan.  Doktor Nani pakaikan bandage kat kaki sebab kaki dah mula membengkak.  Mau tak bengkak, dah jatuh masih j…

Resipi Sup Ketam Yang Menaikkan Selera Orang Sakit

Resipi Sup Ketam ni suami Lia yang ajarkan.  Tak pasti pula mana dia dapat, tapi memang sedap dan terangkat.  Resipi ni sebenarnya dia gunakan untuk masak Sup Ikan Haruan sewaktu Lia berpantang anak kedua dulu. Memandangkan minggu lepas suami demam denggi, Lia pula masakkan sup ketam untuk dia. ;)  Masak guna resipi ni baru suami ada selera nak makan sup ketam.

Memasak ikan darat, ketam atau makanan laut yang hanyir ni kita perlu tahu cara mencucinya supaya tidak berbau hanyir bila dah dimasak.  Jika tidak, makanan yang dimasak akan masih berbau hanyir dan tidak dapat dimakan.

Setiap orang mesti ada cara yang tersendiri untuk menghilangkan bau hanyir. Biasanya, kalau mencuci ikan atau ayam Lia gunakan limau kasturi.  Memang hilang bau hanyir tu.  Tapi untuk cuci ketam atau ikan darat Lia lebih suka menggunakan air asam jawa.  Baru suami boleh makan dan hilang bau hanyir katanya.  So, cuci betul-betul dan make sure takde bau baru masak ye.  Nanti ada yang tak nak makan sayang pula nak bu…