Skip to main content

OMEGAGUARD Bantu Kurangkan Selsema dan Batuk Berkahak Anak

Omegaguard ni boleh dikatakan 'jajan' bagi Nujaid n Nawfal. Kalau mama n ayah terlupa beri, diorang yang akan minta. Tak pon, si abang akan panjat kerusi untuk ambil sendiri. Tapi, perlu tengok juga kalau diorang ambil sendiri. Bukan sebiji dua yang diorang kunyah. Berbiji-biji nanti.. yang ni kena pantau.

Minyak ikan yang satu ni special cket tau. Kalau dulu-dulu bila anak makan minyak ikan lain, baunya kuat menusuk hidung.  Yang ni hidung mama boleh terima sebab xde bau yang kuat macam tu. Mahu tak berbau diorang aci kunyah camtu je.

Apa yang Lia paling suka dengan Omegaguard ni, batuk berkahak dan selsema anak semakin berkurangan and hilang. Alhamdulillah, dengan izinNya ia amat serasi dengan 2 hero Lia ni. Nampak je nak selsema n batuk kita terus bagi overdose cket  haha

Lagi pula Omegaguard ni bagus untuk membantu meningkatkan fungsi memori dan pembelajaran. Memang patot sangat lah kita bagi pada anak-anak supaya mereka lebih fokus dalam pelajaran.
Dulu-dulu masa Nawfal 6 bulan, dia pernah kena Eczema. Kulit dia agak sensitif sampai sekarang ni. So, EPA yang terdapat dalam Omegaguard dapat membantu meningkatkan sistem imun dan mengurangkan keradangan.

Bagi ibu-ibu yang mempunyai masalah anak sering batuk berkahak, selsema dan masalah kulit boleh cuba Omegaguard ni. Boleh hubungi Lia untuk pertanyaan lanjut.


Hubungi Lia untuk mendapat konsultasi percuma.

Whatsapp/Call/SMS : 019-2150710
ID : 921246
Facebook : Aliah Mohamad Nor

Inginkan harga menarik? Jom sertai kami sebagai ahli Shaklee. Memang berbaloi.. 

Comments

Popular posts from this blog

Eczema Oh Eczema... Apakah Penawarnya..

Eczema oh eczema…. Pasti semua orang dah tahu ape itu eczema kan… Sejenis penyakit kulit yang seringkali menyerang bayi atau kanak-kanak.
Eczema juga dikenali dengan Atopic Dermatitis atau Atopic Eczema.  Eczema akan menyebabkan kulit menjadi gatal, kemerah-merahan, merekah, kering , berair atau bernanah bergantung kepada keadaan pesakit.
Sebelum ini, Lia hanya dengar dan lihat mengenai penyakit eczema.  Kali ni, Lia sendiri rasai sendiri betapa sukarnya apabila anak dijangkiti penyakit kulit kronik ini.  Alhamdulillah, keadaan Nawfal dah semakin baik dan Lia terpanggil untuk berkongsi serba-sedikit ilmu yang diperolehi sepanjang mengendalikan anak yang dijangkiti Eczema.
Semenjak lahir sehingga berumur 7 bulan Nawfal tidak pernah mengalami masalah kulit.  Kulitnya halus dan cantik seperti bayi-bayi lain.  Masuk 8 bulan kulit Nawfal mula bermasalah.  Pantang digigit nyamuk kulitnya bukan hanya kemerah-merahan tetapi melarat sehingga timbul biji-biji air yang berbisa.  Huhu…  Jumpa doc bi…

Merawat Kecederaan Buku Lali (Ankle Sprain)

Oh, my ankle!!! Malang tidak berbau…  semasa turun tangga untuk ke tapak perhimpunan Lia terbang tiga anak tangga jatuh terpele’ot gitu.Auchh, sakit sangat.Bila bangun rasa kaki sebelah kiri lemah sangat mcm lembik je.Ya Allah, apa dah jadi… Huhu, takde sesiapa pula yang ada kat situ nak minta bantuan.Rehat jap, try jalan boleh la jalan slow sambil terhenjut-henjut.Nasib baiklah kelas takde awal-awal pagi tu. Rakan-rakan guru suggest suh urut takut masuk angin katanya.Call En. Suami, beliau suh tuam dengan ais dan tak bagi kebenaran untuk diurut (Katanya dah bincang dengan fisioterapi sains sukan).Walaupun, berjalan terhenjut-henjut Lia tetap juga masuk kelas mengajar seperti biasa menunaikan tanggungjawab.Redha aje la. Mungkin ini, kifarah daripada Allah kepada ku.Sempat lagi masuk LDP i-Think petang tu.Hihihi…

Otw balik pada petang tu terus singgah klinik untuk dapatkan rawatan.  Doktor Nani pakaikan bandage kat kaki sebab kaki dah mula membengkak.  Mau tak bengkak, dah jatuh masih j…

Resipi Sup Ketam Yang Menaikkan Selera Orang Sakit

Resipi Sup Ketam ni suami Lia yang ajarkan.  Tak pasti pula mana dia dapat, tapi memang sedap dan terangkat.  Resipi ni sebenarnya dia gunakan untuk masak Sup Ikan Haruan sewaktu Lia berpantang anak kedua dulu. Memandangkan minggu lepas suami demam denggi, Lia pula masakkan sup ketam untuk dia. ;)  Masak guna resipi ni baru suami ada selera nak makan sup ketam.

Memasak ikan darat, ketam atau makanan laut yang hanyir ni kita perlu tahu cara mencucinya supaya tidak berbau hanyir bila dah dimasak.  Jika tidak, makanan yang dimasak akan masih berbau hanyir dan tidak dapat dimakan.

Setiap orang mesti ada cara yang tersendiri untuk menghilangkan bau hanyir. Biasanya, kalau mencuci ikan atau ayam Lia gunakan limau kasturi.  Memang hilang bau hanyir tu.  Tapi untuk cuci ketam atau ikan darat Lia lebih suka menggunakan air asam jawa.  Baru suami boleh makan dan hilang bau hanyir katanya.  So, cuci betul-betul dan make sure takde bau baru masak ye.  Nanti ada yang tak nak makan sayang pula nak bu…