Skip to main content

Set Tambah Tenaga untuk Super Momma

"Akak nampak lagi sihat compare dengan tahun sebelum ni. Muka nampak merah. Nampak sihat la.."

Alhamdulillah.  Syukur sangat bila dengar camni, setelah diuji dengan ujian yang Lia rasakan cukup berat buat Lia pada tahun lepas. Ujian yang berkaitan dengan nikmat hidup dan nikmat sihat. Bila diuji gitu kita akan lebih menghargai tubuh badan kita. Insya Allah, akan ku jaga dan ikhtiar yang terbaik.  Selebihnya hanya kepada Engkaulah aku bergantung.

Pada pendapat peribadi Lia, antara cantik dan sihat, of coz la sihat yang diutamakan dulu. Tapi, kalau kedua-duanya datang serentak itu adalah bonus. 

Ironinya, kita akan nampak sihat apabila badan kita cergas dan bertenaga. Buat itu, buat ini n buat macam-macam dalam sehari tapi still maintain bertenaga. Takdelah setiap hari asyik  melepet je, macam orang tak cukup makan gayanya.

Especially, kita yang bergelar working mom ni. Tenaga memang all out sepanjang hari bermula bangun tidur sehinggalah kita pejamkan semula mata untuk tidur. Masya Allah, SUPER HEBAT kejadianNya. 

Cuba kita refleks balik, apa yang kita buat sehari-hari. Pukul 4:30 pagi dah bangun. Siapkan barang anak pastu bersiap nak pergi kerja. Sampai je ofis, terus mula bekerja. Buat itu, buat ini. Pergi situ, pergi sini. Balik petang, terus fikir nak masak apa. Guide anak siapkan kerja sekolah sambil lipat kain. Sambil masak basuh baju, jemur baju. Tiba-tiba pula anak nak menyusu. Ada pula yang berak. Memang banyak sungguh tak terkira. Korang baca pun rasa penat agaknya. Silap-silap boleh pengsan. 

So, untuk boost energy nak cover balik tenaga yang dah digunakan tu Lia amik la supplement. Sebab badan kita ni nak pakai lama lagi. Sayang tau, maintenance kena jaga.
Teorinya, andaikan badan kita ni mesin basuh. Setiap hari kita guna. Sehari dah berapa kali kita guna. Kadang sampai overload. Kalau kita tak jaga maintenance, alamatnya guna tak lama da kena tukar baru. Agitu...

Atas alasan itu, Lia amik supplement ni untuk boost energy.  Antaranya ESP, VITALEA dan VIVIX. Tahun ni ambil dengan lebih istiqamah. 



ESP ni memang Lia tak skip. Pagi sekali dan b4 tidur sekali. Tambah-tambah Lia fully bf. Kalau tak ambil memang rasa berbeza. Susu kurang pekat. Pastu badan cepat masuk angin. Lemau je rasa.
VITALEA puka Lia makan selepas lunch dan dinner. Yang satu ni pun Lia tak boleh tinggal. Masa operation tahun lepas memang Lia hilang banyak sangat darah. Sampai tahap 50/50. Memang doctor pun suggest supaya teruskan makan ubat tambah darah. VITALEA ni sumber iron yang akan bantu tampung mana-mana vitamin yang tak cukup dalam badan kita.

VIVIX ni memang sangat bagus diambil.  Sebab ia bertindak sehingga ke sel.  Mana-mana sel yang rosak akan direpair. Yang ni Lia ambil sesudu setiap pagi.
Mak aih panjang pula hari ni. Sekian.

Nota kaki : Set lengkap tambah tenaga perlu add on B COMPLEX dan VITAMIN C. 

~MAHALNYA NYAWA, SEMAHAL NAK MENJAGANYA~

Hubungi Lia untuk mendapat konsultasi percuma.

Whatsapp/Call/SMS : 019-2150710
ID : 921246
Facebook : Aliah Mohamad Nor


Inginkan harga menarik? Jom sertai kami sebagai ahli Shaklee. Memang berbaloi.. 

Comments

Popular posts from this blog

Collagen Selamat dan Boleh di Ambil oleh Ibu Menyusu

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua... Hari ni Lia terpanggil untuk share tentang salah satu perkara yang sering menjadi tanda tanya bagi ibu-ibu yang menyusu aka breastfeeding mom.  Persoalannya ialah "Saya menyusuu... boleh ke saya makan Collagen ?"... Haa, cane nak jawab tu.... Garu kepala jugak jap...  Ok, lah...Sebenarnya Lia pon fully BF mommy... Yeayyy :)) dan Lia pon ada makan collagen. Alhamdulillah setakat ni non hado apa2 masalah.  Semata2 nak bagi jawapan yang ada keesahannya, makanya I sanggup U buat research utk U all semua.. hihik... gurau je tu.. Jujurnya Lia pon nak tahu juga apa kata orang yang lebih pakar tentang hal ni... Ibu-ibu menyusu macam kita-kita ni pon ada hati n perasaan gak nak chantek-chantek kulit tulus mulus kann... kihkihkih Hasil bacaan daripada research yang dibuat, rata2 pediatrician cakap BULEHH aje... Sebabnya collagen ni ialah sumber protein. Protein pula sememangnya diperlukan dalam penghasilan susu.  So, ia takkan gan

Eczema Oh Eczema... Apakah Penawarnya..

Eczema oh eczema…. Pasti semua orang dah tahu ape itu eczema kan… Sejenis penyakit kulit yang seringkali menyerang bayi atau kanak-kanak. Eczema juga dikenali dengan Atopic Dermatitis atau Atopic Eczema .  Eczema akan menyebabkan kulit menjadi gatal, kemerah-merahan, merekah, kering , berair atau bernanah bergantung kepada keadaan pesakit. Sebelum ini, Lia hanya dengar dan lihat mengenai penyakit eczema.  Kali ni, Lia sendiri rasai sendiri betapa sukarnya apabila anak dijangkiti penyakit kulit kronik ini.  Alhamdulillah, keadaan Nawfal dah semakin baik dan Lia terpanggil untuk berkongsi serba-sedikit ilmu yang diperolehi sepanjang mengendalikan anak yang dijangkiti Eczema. Semenjak lahir sehingga berumur 7 bulan Nawfal tidak pernah mengalami masalah kulit.  Kulitnya halus dan cantik seperti bayi-bayi lain.  Masuk 8 bulan kulit Nawfal mula bermasalah.  Pantang digigit nyamuk kulitnya bukan hanya kemerah-merahan tetapi melarat sehingga timbul biji-biji air yang berbisa. 

Resipi Sup Ketam Yang Menaikkan Selera Orang Sakit

Resipi Sup Ketam ni suami Lia yang ajarkan.  Tak pasti pula mana dia dapat, tapi memang sedap dan terangkat.  Resipi ni sebenarnya dia gunakan untuk masak Sup Ikan Haruan sewaktu Lia berpantang anak kedua dulu. Memandangkan minggu lepas suami demam denggi, Lia pula masakkan sup ketam untuk dia. ;)  Masak guna resipi ni baru suami ada selera nak makan sup ketam. Memasak ikan darat, ketam atau makanan laut yang hanyir ni kita perlu tahu cara mencucinya supaya tidak berbau hanyir bila dah dimasak.  Jika tidak, makanan yang dimasak akan masih berbau hanyir dan tidak dapat dimakan. Setiap orang mesti ada cara yang tersendiri untuk menghilangkan bau hanyir. Biasanya, kalau mencuci ikan atau ayam Lia gunakan limau kasturi.  Memang hilang bau hanyir tu.  Tapi untuk cuci ketam atau ikan darat Lia lebih suka menggunakan air asam jawa.  Baru suami boleh makan dan hilang bau hanyir katanya.  So, cuci betul-betul dan make sure takde bau baru masak ye.  Nanti ada yang tak nak makan sayang pula n